سایت بسته بندی

ظهور انقلاب صنعتی به راستی تحول اساسی در نظام تولید کالایی ایجاد کرد. انقلاب صنعتی، جهان را با فوران کالاهای گوناگون صنعتی روبرو کرد. تنوع کالاها و رقابت فشرده میان تولید کنندگان و بازرگانان به تدریج صنایع را به سمت تخصصی سازی سیستم بسته بندی هدایت کرد. با پیشرفت بیشتر، علوم دیگری نظیر روان شناسی فردی، اجتماعی و ارگونومی به این مجموعه اضافه شد. توسعه بسته بندی سبب مستقل شدن این صنعت از مجموعه صنایع دیگر شد و رقابت و نیاز سبب گردید که صنایع بسته بندی سهمی قابل توجه از بودجه های شرکت های تولیدی را به خود اختصاص دهد. امروزه صنایع بسته بندی تبدیل به یک تکنولوژی قدرتمند شده است هرچند که صنعت بسته بندی پیچیدگی‌های بسیار دارد و در واقع صنعت بسته بندی ترکیبی از علم، هنر و فناوری است.

بسته بندی محصولات در عین اینکه باید استحکام کافی برای محافظت از کالا را داشته باشند، باید با زیبایی طراحی بسته و خلاقیت به کار رفته در آن توجه مشتریان را به کالا جلب کنند. بنابراین صنعت بسته بندی توانمندی زیادی در رشد کسب و کارها و بهبود چهره‌ی برند آنها دارد. بسته بندی حضور پررنگی در زندگی امروزه ما دارد. هدف نهایی بسته بندی محافظت از محصول برای نگهداری و انبار و توزیع و در نهایت فروش آن است. فرآیندی که شامل طراحی بسته، ارزیابی، تولید و در نهایت بسته بندی می‌شود.

نیک می دانیم که اصالت در قطعات خودرو اهمیت زیادی دارد. بسته بندی قطعات خودرو با توجه به اهمیتی که این قطعات در تعمیر و کارکرد خودرو دارند، باید با دقت بیشتری انتخاب بشوند.

تولید کنندگان قطعات یدکی می‌دانند که هیچ راننده ای دوست ندارد با انتخاب قطعات تقلبی، به خودروی خود آسیب بزند و تمام تلاشش را می‌کند که قطعه اصلی را پیدا کند. در نگاه اول، چشم هر خریداری به نوع بسته بندی و کیفیت آن نگاه می‌کند. شاید بتواند محصولی را با کیفیت پایین‌تر پیدا کند، اما وقتی با بسته بندی محصول مواجه می‌شود به احتمال زیاد پشیمان می‌شود. بسته بندی گزینه مهمی در فروش قطعات خودرو هستند و اگر رعایت نشود، تمام زحمت تیم تولید را به هدر می‌دهد.

قطعات خودرو نقش مهمی در تولید خودروهای مختلف دارد. رشد صنعت خودروسازی، به رشد صنعت قطعه سازی نیز کمک کرده است. با توجه به آماری که وجود دارد، فروش قطعات خودرو در سال بیشتر از پنجاه هزار میلیارد تومان است. رقمی که نشان دهنده گردش مالی بالا در این صنعت است. حضور مطمئن و با اصالت در این بازار، نیازمند رعایت حفظ کیفیت است و بسته بندی قطعات خودرو یکی از مهم ترین بخش‌هاست.

صنعت بسته بندی اگر به اندازه خود صنعت خودروسازی اهمیت نداشته باشد، کمتر از آن هم نیست. قطعاتی که به دست مصرف‌کننده می‌رسند، به خاطر بسته بندی مناسب شان خریدار پیدا می‌کنند. بخش بیشتری از فعالیت‌های بازاریابی با توجه به بسته بندی آن انجام می‌شود. صنعت قطعات یدکی خودرو هم در بخش بسته بندی، پیشرفت زیادی داشته است و در حال حاضر این فعالیت‌ها توسط دستگاه‌های مختلف بسته بندی انجام می‌شوند و اگر به این موضوع دقت نکنید، ممکن است سهم بازار زیادی را از دست بدهید.

رسیدن محصول با بسته بندی زیبا به دست مشتری، در فروش یک قطعه تاثیر مستقیم دارد. بسته بندی جذاب و شیک، اعتبار و اصالت یک محصول را نشان می‌دهد. تولید شدن محصول در کارخانه بخش اول کار است. این قطعه‌های یدکی، باید در یک بسته بندی خوب قرار بگیرند، از طریق وسایل حمل و نقل به فروشگاه‌ها برسند و در قفسه‌ها قرار بگیرند. در تمام این مراحل، ممکن است مشکلاتی برای محصول به وجود بیاید که بسته بندی با کیفیت از آن‌ها جلوگیری می‌کند.

این تنها بخش اول از زنجیره تامین قطعه یدکی بوده و ایجاد بستر مناسب جهت پایش عملکرد کیفی قطعه، جمع­آوری و تجزیه و تحلیل بازخوردهای مشتریان و پاسخ صحیح و بموقع به مشتریان، تعریف روند بهبود تامین، ایجاد باشگاه مشتریان وفادار و در آخر ارائه خدمات با قیمت پایین­تر از رقبا با لحاظ کیفیت خدمات برابر و یا بیشتر از ایشان ضامن بقای برند خواهد بود.

از اینرو شرکت همراه خودرو سایپا با دارابودن تخصص و تجهیزات بسته بندی بعنوان مرکز تخصصی بسته بندی قطعات یدکی داخلی و صادراتی گروه خودروسازی سایپا در حال حاضر با توسعه خدمات و محصولات خود در زمينه بسته بندي ، مهندسي لجستيك ، طراحي ،توليد و تامين تجهيزات لجستيكي مشغول فعاليت مي باشد .

اهم فعالیتها :

  • بسته بندی و پیکینگ
  • انبارداری و بازگشایی
  • بسته بندی قطعات یدکی
  • طراحی بسته بندی
  • لیبلینگ
  • بسته بندی و آماده سازی CKDو SKD
  • انجام عملیات بسته بندی بصورت پيمانكاري
  • طراحي ، ساخت و تعمير انواع: استند ، باكس پالتهاي فلزي و …
  • طراحي و ساخت انواع صندوق و پالتهاي چوبی

تامين ملزومات بسته بندی